Strona Ekoporadnia.pl wykorzystuje pliki cookies, czyli ciasteczka! To są jedyne ciasteczka, które nie mają kalorii, więc tym razem nie musisz ich ograniczać!

Jeśli wyrażasz zgodę na używanie ciasteczek, zostaną one zapisane w pamięci Twojej przeglądarki.

W przypadku nie wyrażenia zgody, nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony, ale gratulujemy wytrwałości w trzymaniu diety! 

 

foto1 foto2 foto3 foto4 foto5


605 341 491
gabinet@ekoporadnia.pl

Facebook

ZIELONA LISTA - czyli to co trzeba jeść aby być zdrowym i szczupłym

 

WARZYWA: właściwie wszystkie – gotowane i surowe, jedynie w mniejszych ilościach strączkowe

OWOCE: wszystkie, ale w umiarkowanych ilościach, uwaga na winogrona i banany!

NABIAŁ: chudy, głównie twarogi, mleko, naturalny jogurt, kefir, jajka,

MIĘSO: chude: kurczak, indyk, wołowina, cielęcina, królik,

RYBY: chude dorsz, leszcz, mintaj, morszczuk, pstrąg, szczupak, sandacz, z umiarem tłuste - łosoś, makrela, śledź

WĘDLINY: tylko chude, drobiowe lub wołowe, najlepsze domowe pieczone chude mięsa

ZBOŻOWE: pieczywo razowe, pełnoziarniste, żytnie na zakwasie, kasze grube – gryczana, jaglana, jęczmienna, ryż ciemny, nieoczyszczony, płatki jaglane, owsiane, jęczmienne, makaron typu al. dente oraz razowy

TŁUSZCZE: oleje roślinne - rzepakowy, sojowy, oliwa z oliwek,

NAPOJE: woda, woda mineralna, herbata zielona, owocowa, ziołowa, kawa zbożowa, naturalne soki warzywne

PRZYGOTOWYWANIE POSIŁKÓW: gotowanie, gotowanie na parze, duszenie bez obsmażania, pieczenie w piekarniku bez dodatku tłuszczu w folii aluminiowej, w rękawie