Strona Ekoporadnia.pl wykorzystuje pliki cookies, czyli ciasteczka! To są jedyne ciasteczka, które nie mają kalorii, więc tym razem nie musisz ich ograniczać!

Jeśli wyrażasz zgodę na używanie ciasteczek, zostaną one zapisane w pamięci Twojej przeglądarki.

W przypadku nie wyrażenia zgody, nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony, ale gratulujemy wytrwałości w trzymaniu diety! 

 

foto1 foto2 foto3 foto4 foto5


605 341 491
gabinet@ekoporadnia.pl

Facebook

 

   Życie w zgodzie z przyrodą i otoczeniem daje nam szansę na otrzymanie „dobrej” energii. Spacer po lesie to niezwykle korzystna dla zdrowia forma takiego kontaktu z Naturą, który wycisza emocje, dostarcza cennego tlenu oraz wielu związków lotnych obecnych w olejkach eterycznych wydzielanych głównie przez drzewa i krzewy iglaste. Udowodniono, że przebywanie w takiej żywicznej atmosferze świerków, sosen i jałowców obniża ciśnienie krwi oraz przywraca równowagę psychiczną zmniejszając stany napięcia i lęku. Z kolei w połączeniu z aktywnością fizyczną (np. nordic-walking, bieganie czy jazda na rowerze) obniża poziom cholesterolu i ułatwia zgubić zbędne kilogramy. Wykazano także działanie przeciwbakteryjne i przeciwzapalne leśnych olejków eterycznych, dzięki czemu osoby chore szybciej wracają tu do zdrowia. Cisza wśród drzew daje odprężenie, a panujący półmrok pozwala odpocząć przemęczonym oczom. 

   Pobyt w lesie jest idealną „odtrutką” na pełne stresów życie współczesnego człowieka – korzystajmy z niej jak najczęściej!


Dlaczego warto chodzić z kijkami czyli nordic-walking dla zdrowia:

 

1. Marsz z kijkami wzmacnia mięśnie całego ciała, gdyż zmusza do pacy aż 90% naszych mięśni. To dużo więcej niż w trakcie normalnego chodzenia.
2. Aktywizuje mięśnie, ale oszczędza stawy – głównie kolanowe i biodrowe
3. Rozluźnia mięśnie barków i szyi, które są zwykle napięte z powodu stresu lub długotrwałego siedzenia za biurkiem.
4. Poprawia postawę – wymusza chodzenie bez garbienia się, wzmacnia mięśnie pleców.
5. Sylwetka wyprostowuje się i nabiera smukłego kształtu, bo systematyczne marsze pomagają zrzucić zbędne kilogramy. W czasie energicznego marszu nordic-walking spalamy nawet 400 kcal na godzinę!
6. Zwiększa się wydolność krążeniowo-oddechowa, poprawia kondycja, koordynacja, a także ogólna odporność organizmu.
7. Systematyczne treningi nordic-walking korzystnie wpływają na serce –zwiększają jego wydolność, a także obniżają ciśnienie krwi i regulując metabolizm lipidów hamują rozwój miażdżycy.
8. Metabolizm węglowodanów także ulega poprawie, co zmniejsza ryzyko wystąpienia cukrzycy.

 

 


DOBRY PRZEPIS

Płatki jaglane

Śniadanie to nasz pierwszy posiłek, który decyduje z jaką energią wkroczymy w nowy dzień oraz jak „ruszy” nasz metabolizm – jeżeli je pominiemy lub zjemy zbyt późno, to organizm otrzyma sygnał - oszczędzamy kalorie. Przed spacerem w lesie także koniecznie musimy zjeść śniadanie!
Dobrym pomysłem na szybki, pożywny posiłek poranny mogą być płatki jaglane, które mimo swoich ogromnych walorów odżywczych są mało popularne. Ekologiczne płatki jaglane otrzymuje się ze zgniecionych ziaren prosa, a więc jest to produkt bezglutenowy. Płatki jaglane to wspaniałe źródło węglowodanów, białka roślinnego oraz wielu witamin i mikroelementów – witamin z grupy B, witaminy E, wapnia, żelaza, potasu, manganu, fosforu.
Z kolei zawartość kwasu krzemowego powoduje, że płatki te doskonale wpływają na stan włosów, skóry i paznokci.
Płatki jaglane przygotowujemy błyskawicznie – kilka łyżek płatków zalewamy gorącą wodą lub mlekiem, po chwili jak napęcznieją energicznie mieszamy i dodajemy dowolne dodatki. Mogą to być świeże lub suszone owoce, bakalie, naturalny jogurt z miodem lub nawet w wersji „wytrawnej” czyli mniej słodkiej pokrojone warzywa – co kto lubi.